dnes je streda,  11. december 2019,  meniny má Hilda
Kúpou produktu z eshopu Terenak.sk podporíte chod portálu Terenak.sk
C.B. ONE, s.r.o.

terénne auto pre poľovníka - diskusia

pridané: 4.1.2013 11:24

Väčšina poľovníkov alebo lesníkov má svoje auto. Pomocníka, ktorý mu pomáha pri výkone práva poľovníctva, lesníkom pri práci a obhospodarovaní lesa. Každý, kto je vlastníkom alebo užívateľom terénneho vozidla, si na svoje auto, väčšinou, nedá dopustiť.

Skúste napísať, s akým autom máte skúsenosti a objektívne naň napísať jeho klady alebo jeho zápory.

počet zobrazení: 46 719
počet hlasov: 0
 

Aký je dôvod vášho označenia za nevhodný?

komentáre

zoradiť
zobrazené 1-40 z 59 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
admin, 24.11.2016 o 12:06

To s tou váhou je pravda, videl som to tento rok na offroad festivale v Čavoji, ťažké aj keď motorovo výkonné autá ako Nissan Patrol, Jeep Cherokee a podobne sa museli v blate navijákovať, kdež to ľahké autá ako napr. suzuki prešli bez problémov. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

lexikon2000, 17.11.2016 o 18:55

Trošku som si prečítal Vaše komentáre a skúsenosti. Doplním jednu dôležitú, prečo som si vybral Nivu. Krátky rázvor, veľké nájazdové uhly a najmä nízka hmotnosť. Jeden kolega nižšie uviedol, že samurai s hladkými pneu prejde tam kde majú dlhé pajero a patrol problémy je tvrdá realita. Obe tieto podľa mňa skutočné ikony off-road som u mňa na chalupe videl sadnuté na podvozku v rozbahnenej lúke a lámali stromy s navijakom. Ťahali sme ich so susedom s traktorom. Konkrétne s tým ktorý je na pridanej fotke. Ten tank čo je pri ňom je rumunský ARO M461, ktorý vlastnil môj otec. To je drsný dravec, na ktorého nemá ani moja NIVA. terénne auto pre poľovníka - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 2

lexikon2000, 17.11.2016 o 18:26

Pozdravujem všetkých priateľov offroad, výber môjho koňa trval veľmi dlho, potreboval som drsné auto, ktoré zvládne ťažký terén aj so 750kg prívesom bez ohľadu na počasie a stav terénu. Hľadanie sa skončilo minulý rok v júli, kedy Slovlada urobila akciu na Nivu a za krásnych 8,750 EUR vrátane originálneho ťažného som sa dostal ku koňovi, ktorý odolal zatiaľ všetkému, pred čo som ho postavil. Mám chalupu samotu na lazoch, kde sa ku mne za zlých podmienok dostane iba traktor s pohonom všetkých kolies. Robím už vyše roka rekonštrukciu a pravidelne jazdím každý víkend plné auto, plný príves BA-ZC, prekvapenie bolo, že relatívne slabý motor si hravo poradil aj s tým plným prívesom, pokojne absolvujem diaľnicu 95-100km/h. Momentálne mám najazdených 25.000 km. Niva bola 2x v servise za 200 eur dohromady na bežných prehliadkach. Zatiaľ žiadne poruchy, auto ide ako hodinky. Auto zvláda 500 kg záťaž + 750 kg príves. Vozím pravidelne stavebné materiály. Nivu mám v základnej výbave, bez terénnych pneu, jediné vylepšenie, ktoré som urobil sú tvrdšie pružiny a tlmiče, kvôli nosnosti. Jazdné schopnosti v teréne predčili všetko, čo som od tohoto auta očakával. Najťažšie podmienky v akých som jazdil bola kombinácia čistého ľadu v prvej časti môjho jarku a potom po vylezení na trávnatú cestu, kombinácia vrstvy ľadu asi 4-5 cm a pod tým 10-15 cm riedkeho blata. Nič šmykľavejšie som ešte ešte nešiel a to som ju už ťahal z rigola v ktorom bolo 30 cm blata. Preverujem ju naozaj ťažkých podmienkach pohoria Vtáčnik a zatiaľ smekám pred týmto autom klobúk. Plní môj sen o rekonštrukcii mojej samoty na skvelé bývanie a rekreáciu mimo bratislavského blázninca. Ak to mám teda zhrnúť, ako cestné auto je to pohodlnejšie ako Golf III, takže tých 300 km za víkend sa dá zvládnuť. Spotreba na diaľnici bez prívesu pri stálej rýchlosti okolo 7 litrov/100 km, čo celkom ujde. Skúsil som aj čisto mestskú prevádzku v bratislavských zápchach za 12 litrov/100 km. S plným prívesom to ide za 8,5-9,0 litrov/100 km. Jazdu nad 100 km/h neodporúčam, zbytočne vysoké otáčky a hlučný motor. Radenie s dlhou pákou v celku pohodlné a na prekvapenie presné. Redukcia sa radí pohodlne a ľahko, horšie je to s uzávierkou diferenciálu, do tej sa treba trafiť. Exteriér auta pôsobí ako takmer nezraniteľný, lak znesie veľa, plechy tiež (ja mu hovorím ruský tank), interiér sa naopak veľmi rýchlo opotrebúva, plastová výbava nízkej kvality sa láme, odtrháva (klapky kúrenia, kryty bezpečnostných pásov atď.), čo je neuveriteľne odolné sú poťahy na sedadlách, zadné sú neustále testované betónom a tvárnicami a zatiaľ žiadne poškodenie. Celkovo by som to ohodnotil takto: kto hľadá skutočného pracanta, ktorý prejde všade a nepotrpí si na luxus, je to pre neho to pravé. V budúcnosti ma čakajú malé vylepšenia, chcem ju zdvihnúť, nasadiť naviják a mať na blatové obdobie náhradné disky s pneu vhodnými do blata. terénne auto pre poľovníka - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 3

select, 18.11.2014 o 14:44

shark2.. voziť budem len seba pripadne kamarata :D. Ten terén...zase veľmi strmé svahy tu niesu .. dedina v ktorej byvam je v doline a cesty v terene su stále s vyjazdom do niejakeho kopca takže redukciu určite... len neviem ktore z tíchto by bolo najvhodnejšie :D ... a asi niečo ešte došetrim :) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

shark2, 17.11.2014 o 17:37

to select: v tej cene necakaj zazraky, asi este dosetri. zalezi kolko a co xces vozit,aky "tazky" teren.. ked su tam strme svahy tak dobre pneu a redukcia :) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

select, 17.11.2014 o 14:40

zdravím.... uvažujem o kupe svojho prvého 4x4 auta. Budem jazdiť 50/50 cesta teren.Auto by malo stáť max. 2200 eur. V terene kde budem jazdiť su strmé svahy.Rozmýšlal som nad suzuki samurai alebo vitara, mitsubishi pajero, nissan terrano,lada niva.Oplatí sa kupiť nejake z tíchto aut a v tej cene alebo mam ešte niečo došetriť a s kupou počkať :D ???? poradíte ktoré by bolo pre mna najlepšie ?? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

trpazlik, 11.7.2014 o 12:06

Chcem sa opýtať, Oplatí sa kúpiť ARO 10.4 benzín z roku 2003? Tiež to potrebujem na poľovačky a do terenu ale budem stym jazdiť ťažky teren. Sú tie novšie ročníky ARA lepšie ako tie staršie? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

riso2504, 8.4.2014 o 12:09

pri 3.2did rátaj s výmenou čerpadla ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

shark2, 13.3.2014 o 9:22

to jeges: pajero wagon 3.2DID vyuzivane na polovacky, zalezi od pneu vyjdes kde potrebujes aj v zime, uzavierka medz.difu zadneho difu redukcia, kufor dost velky aj na odvoz zveri mam to vyskusane PVC plachta(taku vystelku az na boky) a da sa odviezt tak ze nezaseres cely kufor ked das pozor. aha wagon velky pises, ked to xces len na premiestnovanie sa nie ako pick up zver zvazat tak kludne by som riesil grand vitaru ked das schopne pneu + ma to redukciu ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

mirek01, 4.3.2014 o 8:06

Aj land cruiser je výborne auto do terénu sú aj diesel ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Gaz242, 22.1.2014 o 19:17

Jeges jednoznačne Pajero ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

jeges, 22.1.2014 o 18:44

Čo by ste brali Pathfinder alebo Pajero 3, 2 ročník 2006 a vyššie 5dverove. Auto by som pouzival aj ako rodinné aj do roboty aj na poľovačky, alebo poraďte niečo iné. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Stanoffroad, 21.1.2014 o 20:23

Admin, Pajero je dobré autíčko do hory, spoľahlivé. Jeges, čítal som že Pathfindere sú kazové, no poznám jedného čo ho používa na offroad - v Tisovci na ňom jazdi, samozrejme ho má upravené :-). ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

jeges, 20.1.2014 o 22:13

Čo hovoríte na pathfinder? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

admin, 30.12.2013 o 23:45

To pajero nie je ťažké? Či keď je dobre spravené a má uzávierky (čo asi každé pajero má) tak je to ok? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

marceL200, 17.12.2013 o 21:07

Pajerá aj L200-ky topia z vlastnej skúsenosti ozaj dobre.A u nás poľovníci majú od Corranda cez Nivky po Navary.No najviac je Pajer a L200-iek napr. moja čo som ju predával išla za 45 minút a volali asi 10 poľovníci že presne toto potrebujú. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Gaz242, 14.12.2013 o 18:28

Chalpci vraj na pajere 2,5 TD práskaju hlavy valcov vedel by mi niekto povedať ako sa to prejavi? lebo moje sa na krátkom kúsku aj cez zimu po cca 3km zohreje na pracovnú teplotu. Ďakujem ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

discovery1liptov, 17.10.2013 o 7:36

kedže riešiš len lc70 a pajero mk2 ja by som si vybral pajero pretože u nás polovníci prevažne používajú pajero, potom jimmni, niva samozrejme a v poslednom rade terrano ... pri pajere je toho na trhu vela a aj ND su celkom dostupne ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

designed, 9.10.2013 o 20:05

mam sice jeepa, ale hlasujem za pajero. kamos ma tak perfektne porobene pajero na polovacku, ze ine auto si na ten ucel neviem predstavit... ;) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

riso2504, 23.9.2013 o 18:58

pajero mk2.čo je podastatné pri kúpe? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Stanoffroad, 8.9.2013 o 18:24

Ak chceš auto do terenu bez papierov tak Pajero - sú lacne, ale ak chceš spoľahlivé a s papiermi tak Toyotu. Ešte existuju Suzuki Samurai-e s dieslovym motorom, len tie ťažko nájsť, lebo ich je menej ako bezinovych. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

riso2504, 30.8.2013 o 21:40

terénne auto pre poľovníka - výber -

Chceme kupiť niečo na polovačku do jedného revíru dosť daleko vzdialeného pre náš hilux a rav4.Otec má takú víziu landcruisera 70 alebo pajera mk1 prípadne mk2...možno aj bez pp.Nechce velké auto(ako napr hilux alebo wagon) iba niečo také alebo podebné ako som napísal lenže DIESEL.Poraďťe ktoré je lepšie alebo možno nejaké iné podobné auťíčko za menej peňazí.

Za odpoveďe ďakujem.

◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

discovery1liptov, 27.7.2013 o 6:29

Ľubo : Lada Niva 1,7i / Hyundai Galloper wagon 2,5 TDi / LandRover Discovery1 300Tdi momentálne máme v rodinnej výbave / Honda CRV 2,0 / LanRover Discovery1 200Tdi / - ja sedlám Nissan Terrano 2 wagon 2,7tdi asi druhý mesiac, kedže som potreboval trošku zjemnit a robím vela km aj po ceste a výkendy po zvážniciach rozhodol som sa pre terranko 2,7tdi a nelutujem ani jednu sekundu, prerfetný pomer cena-výkon-pohodlie-terren, je pravda že v terrene už nemožem tak vystrájat ako z mojim bývalím discovery1 ale za to mi to auto vráti v pohodli na dialnici ked idem 110km/hod na 2500ot/min na 5tke a pocujem si rádio a jemne hučanie diesela a kolies, auto som trošku doladil kolesami a predným rámom, v pláne mám ešte riešit nejake to pridavné led svietenie dopredu dialkove a do zadu na spaitočku, časom možno nejaký podvozok Ironman, po dvojmesačnej prevádzke mi vichádza poctivo zmeraná spotreba v meste z neustálimi štartmi a drnglanim sa kade tade na 9,6litr/100km čo si myslím že velmi prijatelné, určite toto auto odporúčam ale hovorím velký pozor !!! pri výbere dobrého kusa, ten moj som si hladal polroka a je z IT zo stredu, v SR bohužial je problém cukrík zohnat terénne auto pre poľovníka - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

tomas7, 21.7.2013 o 20:20

Zdravím mám Gaz 69 M a ten nepozná žiadne prekážky :) a to sú u nás v lese dosť rozbité cesty. Je tam motor Zuk 2,0 karburátor JIKOV takže spotreba cca 11. Obutý na offroad pneu JA 192. Nahradné diely není problém, Ukrajina je za rohom :))) a je to lacné. Časom príde samosvorný diferák. Pohodlie dobré. odporúčam každému polovnikovi tam kde sa to dá bez SPZ :) velká cena za poistku a mne SPZ zatial netreba. :) terénne auto pre poľovníka - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Matejko84, 13.4.2013 o 1:08

jeep grand cherokee zj, nakoľko robím v oblasti lesníctva a auto využívam na poľovačky, tak som s ním spokojný, nakoľko mám v predu už skoro zodrate gumy by som povedal že autíčko zvláda všetko ok...ale ked je veľke blato tak sa zahrabe aj na rovnej lúke. čo ma troška hnevá je prídavna prevodovka nechce vypnuť, cúvať a potom dopredu, mám totiž selec track..takže ako na V3S nájsť správnu polohu kedy to vynúť. čo sa týka spotreby, mám v tom namontovaný LPG, koní to má dostatok takže to vládze...je pohodlné, troška drahé diely ale na ebay..a ine stránky sa dá zohnať všetko...a ešte výška podvozku je troška malá..chytám občas spodok...ale nesťažujem sa. spotreba v zime keď je veľa snehu cca 35litrov LPG v teréne, normálne v zime 25 samozrejme so zapnutým 4x4, v lete jazdím bez predku tak spotreba okolo 22 litrov Lpg /100km, na benzin na dlhu trať 11 litrov som urobil na 100ku..ja som spokojný..ale odporúčam poriadne štople na to hodiť...asi toľko ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

tomtoylc, 16.3.2013 o 20:19

Pozdravujem ... vlastním land crusera 70 a nedám naň dopustiť to máe autor článku pravdu , ale vyskúšal som už mnoho áut takže môžem posúdiť čo je naj :) - zápory ? ak sa niečo poserie tak to stojí majland ale to nehrozí ak sa o auto staráte príkladne (no samozrejme záleží aj na predchádzajúcom majiteľovi ako sa staral o auto pokiaľ sa jedná o jazdenku) ... ale inač ma nič nenapadá ... korózia nebýva tak hrôzostrašná u modelov rady 70 - klady ? pohodlné, spoľahlivé auto známe v celom svete, ktoré sa nestratí a je čo raz cennejšie ho u nás vidieť v dobrej kondícii ... výborné dieselové aj benzínové motory ... v ponuke je mnoho verzií najčastejšie je možno vidieť v naších končinách krátku 70 alebo dlhšiu 73 s odnímateľnou strechou ... občas sa objaví dlhá 75 (78) ale to je už skôr rarita ... poľovníkom by som skôr doporučil suzuki či už samuraja, jimnyho alebo vitaru ... sú to super stroje, malé svižné a prejdú aj nemožné a v celku spoľahlivé, určite lepšie ako niva čo začné kvitnúť skôr ako urobí prvých 100t km :D ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

pajero, 27.2.2013 o 12:00

2pipo4: to ti teda neporadím. mne všetko funguje ako má,zatial žiadna chyba nenastala ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

2pipo4, 27.2.2013 o 9:44

pajero: chcem sa opytat ci nemas skusenosti s tym ze pri zapinani predku vyskoci mala rychlostka a neviem ani dopredu ani do zadu a ostane mi vysiet 4x4 na cestu. potom musim vybrat cely stred, vybrat kulisu malej paky a nanovo to poskladat. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

pajero, 26.2.2013 o 18:05

2pipo4: ja som tiez teraz menil tlmiče na mojom pajere,tiez som tam mal elektronicke,ale ked som volal do mitshubishi a povedal mi cenu 324eur za jeden,tak som ani nerozmyslal a dal som tam obyčajne. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

2pipo4, 26.2.2013 o 15:14

Zdravim, mal som LR Discovery 1 2.5 Td, velmy dobre auto, priechodnost, vykon, len jedna vec sa pokazila: nechal som rezervu na kufrovych dverach a pri jazde v terene mi to dodrbalo panty a dvere sa tazko otvarali. Potom som mal druhe take isté a tam mi odnili zadne šasy. Teraz mam Pajero 2.8 Tdi, pneu Truck 2000, uzavierka zad. dif. vsetko ok len mi nefunguje elek. tlmicov, ale vobec ma to netrapi, dam tam klasicke a bude. Discovery chybala ta zadna uzavierka, neraz by pomohla ale aj tak super auto. Ked ich porovnam tak su na rovnakej urovni. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

pavolb, 5.2.2013 o 17:26

Zdravim na mojom LR defender td5 ma jedovala nizka teplota v aute . pri plne otvorenom ventile kurenia nic moc. Kedze original termostat ma 82 stupnov a je v umelej hmote tvaru Y a ani zo Stupavy mi nevedeli garantovat dodavku noveho s vyssou teplotou , tak som zacal rozmyslat. A vymyslel som to. Do hadice pred shladic som vlozil termostat z dacie 89 stupnovy trochu mechanicky upraveny a na skusobnej ceste po 3 km so neudrzal ruku na vyfuku pod oknom. Kto mate tento problem a chcete podrobnu upravu , napiste mi na pavolb8@gmail.com.Rad poskytnem vykres upravy. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

miso, 1.2.2013 o 1:32

ja jazdim z galloprom uz 5r okolo 75000km zatial spokojnost co sa tyka spotreby poruchovosti prejazdnosti vela zalezi na pneumatikach spotreba 9az 15 litrou teren do tazkeho terenu pouzivam ARO m461 ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

designed, 29.1.2013 o 18:29

chuda niva, to si nezasluzi. nechaj ju zit svojim zivotom ;) ved nieje to zle auto urcite, ja mam nivy rad.. to su take nase offroadove zigulaky. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

copo, 28.1.2013 o 19:31

to mám kvôly Nivke, keď ma raz sklame a nechá niekde, tak tam aj ostane. Zoberiem značky a rovno ju tam odstrelím od jedu :D ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

designed, 27.1.2013 o 9:24

copo, pocuj. pozeram tu tvoju fotku. auto OK, ale... ty chodis polovat na co ? na afghanske tanky, alebo na kozmicke lode ? :) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

copo, 26.1.2013 o 0:05

jazdím Ladu Nivu od roku 2006, auto je bezproblémové na údržbu jednoduché. Po výmene origo kolies za KAMA N-211 auto je na ceste pohodlné a jazdu si úžívam. Spotreba mimo terén do 7, kombinovane s terénom 10-11. Na Nivke robím pravidelné cesty 500km a využívam ju ako normálne osobné auto. Na to, že Niva je stály 4x4 je spotreba výborná. Mínus dávam plechovej škatule, chýba jej rám. Predné ložiská vydržia málo. Plus dávam hlavne brzdám, Niviak po zatlačení na brzdu ostane stáť ako kobyla. Už by som ju aj vymenil za niečo iné, ale je to srdcovka, pravdepodobne u mňa dožije, alebo ju vymením za funglovku terénne auto pre poľovníka - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

pajero, 22.1.2013 o 18:22

Belanec: to trošku kecáš,že kde neprejde pajero,tam prejde samurai na hladkych gumach :D :D sak pravé tereňák robia dobre drapaky s dobrym dezenom ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Belanec, 22.1.2013 o 8:14

ja osobne mám samuraia,špica vozenie,lacné diely,nekomfort ale prejazdnosť,kde pajerá končia kvôli váhe ide samurai na hladkých gumách,spotreba 6L/100 po výmene karburátora aj 1 prm buka surového odvezie ale po mesiaci meníte listové perá najprv zadné potom predné,takže veselosti kopec a keby bol samurai makkší už by to nebolo ono proste kostitras :D ja mám na tom M/T bf goodrich 1 na cestu mám hustené predok 1,4 a zadok 1,8 v teréne podhusťujem na 0,9 a to auto nezastane akurát pozor na svetlú výšku podvozku ľúbi trhať prídavnú prevodku ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

slavovt, 21.1.2013 o 22:45

ja mam 3dv.vitaru na plyn a som uple vysmiaty trochu som ho zdvihol a dal nan navijak na 3,8t.a gumi truck 2000 a teraz nemam uz ziaden problem ale zisiel by sa vetsi kufor povetsine chodievam z otcom tak mi postacuje ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

zobrazené 1-40 z 59 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie