dnes je streda,  11. december 2019,  meniny má Hilda
Kúpou produktu z eshopu Terenak.sk podporíte chod portálu Terenak.sk
C.B. ONE, s.r.o.

terénne auto pre poľovníka - diskusia

pridané: 4.1.2013 11:24

Väčšina poľovníkov alebo lesníkov má svoje auto. Pomocníka, ktorý mu pomáha pri výkone práva poľovníctva, lesníkom pri práci a obhospodarovaní lesa. Každý, kto je vlastníkom alebo užívateľom terénneho vozidla, si na svoje auto, väčšinou, nedá dopustiť.

Skúste napísať, s akým autom máte skúsenosti a objektívne naň napísať jeho klady alebo jeho zápory.

počet zobrazení: 46 717
počet hlasov: 0
 

Aký je dôvod vášho označenia za nevhodný?

komentáre

zoradiť
zobrazené 41-59 z 59 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
sipik, 19.1.2013 o 12:04

Nemáš tam dolu vľavo pod rádiom taký gombík s označením R/D lock? terénne auto pre poľovníka - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Gaz242, 16.1.2013 o 11:49

Pajero: dik no mne to ťahá len do kríža a elektronicku uzávierku nemám. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

pajero, 16.1.2013 o 9:16

Gaz242:ja mám tiež pajero ale 2.8,r.v.1998 a má to superselect prevodovku,takže: cestná štvorkolka,potom štvorkolka s uzavierkou medzinapravoveho diferencialu,ktory plnu ulohu že triedi silu v pomere 50/50 na zadnú a prednu napravu,takže ano vtedy ti ťahaju do križa,jedno zadne a jedno predne koleso a ešte redukcia,ktora plni rovnaku ulohu,ale je stavaná do pomala-do sily.A ak máš aj elektronicku uzavierku zadneho diferencialu,tak vtedy na zadnej naprave ťehaju obe kolesá za akychkolvek podmienok... Ale su aj pajerá s prevodovkou easyselect a tie uzavierku nemaju ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

designed, 15.1.2013 o 22:20

Ja mam Jeep Wrangler uz dva roky a poznatky asi take, ze: pohodlie uplna bomba. neda sa to porovnat ani s bruchoplazom, co mam vw polo. to je ako sediet v perinke. prejazdnost v terene velmi dobra, otestoval som to uz aj na par akciach, kde dostalo auto zabrat a prejazd malo viac nez dobry. ovsem dost ma serie narocnost servisu a ze sa tam vkuse nieco kazi. povacsine su to len drobnosti, ale aj tak. na disgnostiku to musi ist bud do blavy do jeepu, alebo do ziliny servisakom. nahradne diely pouzivane sa tazsie zhanaju, lebo je malo tych aut. takze povacsine vsetko treba kupovat nove [aj ked nove veci su lacnejsie napriklad ako do nemca]. ale zas konstrukcne je to auto totalne jednoduche a aj menej znaly clovek si tam kopu veci vie opravit sam. pokial na to ma prislusenstvo. paci sa mi najviac to, ze je to taka karicka, ze si z toho clovek spravi co chce a kedy chce. v lete dole strecha, dole dvere - take polne safari. ked idem na ryby, jednym tahom vyhodim von zadne sedacky a nakladam udice. je zazrak, ze sa do auta bez kufru da nalozit cela vybava na 4-dnovu stanovacku [ale toto je len vynimocne]. a okrem toho, ze sa to lubi kazit a prevodovka je precitlivela na olej a zaobchadzanie je to v pohode auto a je to zavislost od prvej jazdy... terénne auto pre poľovníka - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Gaz242, 15.1.2013 o 20:33

Zdarvím chcel by som sa spýtať mám Pajero 2,5TD rok výroby 1991 má cestnú štvorkolu a aj do terénu. Ked dám štvorkolu do terénu tak sa mi pridajú len redukcie ked som bol na snehu tak mi kolesa hrabali z kríža nemali by tam byť aj uzávierky diferenciálov? Dik za odpoved. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

discovery1liptov, 12.1.2013 o 20:33

ahojte, takže bol som vlastníkom už viacerých offroadov ale momentálne mi prirástol ku srdcu landrover discovery1 2,5tdi motor 200 000 km pradie si ako kocúrik, na aute som nabehal v roku 2012 asik 9500km a na konci roku som robil udržbu aj s prácov za 390e co je uplne smiešne, ceny náhradných dielov su relatývne lacné a dostupné, osobne ich viem tiež zabespečit, auto je 7miestne a upravené : pevnostný nárazník z navijákom na 5,5ton, ironman podvozok zodvihnuté o 6cm, rozšírené, offroad protektory vzoru MT , auto prevažne využívam ako poajzdnú reklamu na predaj offroad doplnkov ale hlavne na chalupu každý výkend a možem povedat že manesklamalo ani raz, ja som toho názoru že ked sa o auto človek stará tak samu to aj v dobrom vráti, spotreba sa pohybuje cca od 9 - až 15 litrov, výhoda su dlhé trate dialnica idem 100km/hod a mám na petke 2000ot/min čo je dobrá rýchlost na upravený off a dobré otáčky na dobrú spotrebu, ako auto pre polovníka aj rodinu vrele odporúčam, robustný a hrubý rám, pevné nápravi dobre sprevodovaná redukcia z uzávierkov difu robia s tohoto auta traktor :-) terénne auto pre poľovníka - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

admin, 10.1.2013 o 19:22

Pridajte foto, som zvedavý ako vyzerajú, ďakujem. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

pavolb, 10.1.2013 o 18:36

Zdravim vas po testovani Aro male, Aro velke, LR discovery tdi, Mercedes G kratky som presiel na LR defender 90 kratky Td5. Upravy :Pridana predna a zadna ARB uzavierka, predny a zadny navijak po 4 tony zapisane v techickom preukaze , stresny nosic perfektny hlinikovy typ neviem , na nom rezervna pneumatika , rebrik, predny 2 plohovy nosic zveri, zana cast vnutri upravena , drziak pusky, sady gurtni na vytahovanie sa .... Vyhodou je hlinikova karoseria a pevny ram, dostatocne silny motor 90 kW G mercedes mal len 66 kW ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

marcelbyk, 10.1.2013 o 17:37

prispejem tiez mam jeep cherokee kj ked som nato dal terenne gumy tak to malo celkom slusnu priechodnost jedine co ma limitovalo bola vyska podvozku co ma dost obmedzovalo (hlboke kolaje) tak som to vyriesil -- LR Diskovery2 komplet prerobeny narazniky navijak vecsie gumy a ine... a teraz chodim po lese vysmiaty. nevyhoda len ze je vecsie a potrebujem viac miesta na otocenie spotreba 13l (mesto 40: 60 les) a krabica je hlinikova takze skrabance ma neseru :) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

juro10, 8.1.2013 o 14:49

Ja mám GALLOPER a zatiaľ spokojnosť.Motor 2,5TD Polujem a intenzívne ho využívam v teréne min 50:50 a zatiaľ cca 15 mesiacov bez vážnej poruchy.Štartovanie OK aj v -25.Je to dobrý pracant len trocha lenivejší patrilo by sa tam dať aspom 3litre pod kapotu inák ale fajn pomocník. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Frederik, 6.1.2013 o 22:54

ludvikxxx nemusíš sa báť samuraj sa tak ľahko neprevráti na poľovačkách jazdím s kamarátom po kadejakých krkahájoch a ešte sa nám ho nepodarilo postaviť na 2 kolesá :). Ja osobne mám Pajero 2,5td motoricky je to super autíčko čo sa týka komfortu pri jazde je super aj priechodnosť v teréne dobrá. Spotrebou sa hýbem okolo 10L no môže byť aj viac alebo menej všetko záleží od gúm. Kým som mal T3 od Vraníka nebolo miesta kam som sa s tým autom nedostal. Nakoľko jazdím veľa po ceste tak mi tie T3 rozbili riadenie a začal mi tiecť olej z riadenia. Celkovo som mal s pajerom len 3 problémy 1. zodraté uhlíky v štartéri 2. pokazil sa alternátor zhorel diódový mostík 3. bolo to riadenie. Veľkou nevýhodou pajera 2 je že mu hnije šasi na zhyboch pri zadných kolesách a pri predných kolesách na to si treba dávať veľký pozor pri kúpe pajera. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Stanoffroad, 6.1.2013 o 22:42

Takže mám Toyotu LandCruiser KDJ 125 upravenú na offroad - ARB uzávierky (predná,zadná), navijak na 5,4tony, šnorchel, podvozok OME zvýšený o 5cm, pneumatiky BFGoodrich M/T KM2. Klady - silný a spoľahlivý motor, dobrá spotreba, tiež dobrá priechodnosť terénom, prejdem všade kade chcem - kam nemusím tam nejdem alebo obídem. Pohodlné aj na dlhšie cesty. Má nastálo 4x4 = má medzinápravový diferenciál aj s uzávierkou, silná redukcia. Po úprave - sa zlepšili jazdné vlastnosti v teréne. Zápory - Po úprave - na asfaltke v zákrutách občas vynáša do protismeru, lebo je vyššie ťažisko. Okrem toho nie je nič zlé na tomto vozidle. Dúfam, že bude slúžiť čo najdlhšie. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

OffroadFans, 6.1.2013 o 22:33

čo hovoríte na Suzuki Vitaru 2.0 TD ,5 dverová ročník okolo 97? Aké vlastnosti má v teréne ? Je to priechodné auto ? Mal som možnosť toto auto aj šoférovať , ale len po asfaltke, čiže môžem povedať o nej: že je to celkom pohodlné vozidlo :) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

ludvikxxx, 6.1.2013 o 19:50

Napríklad bočná stabilita, môže sa skôr prevrátiť a tým že mám plachtu tak sa niekedy dosť bojím(na takej mokrej lúke keď musím isť bokom) a keď chceš niečo ťažšie potiahnuť tak si bude len hrebkať ak ho poriadne nezaťažíš.Je to super tereňák a dúfam že bude slúžiť čo najdlhšie. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

sipik, 5.1.2013 o 23:28

A ono chúďa Pajero išlo do šrotu terénne auto pre poľovníka - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

sipik, 5.1.2013 o 23:27

V záujme rozprúdenia diskusie prispejem aj ja. Poľujem (a teda aj jazdím) na 90% v poľnom revíre. Jazdil som s Nivou 1.7 - do terénu to bolo bezproblémové, na ceste (asfaltovej) do revíru trošku strach o život. A smrdelo to benzínom - ale strašne. Dosť často bola v servise, stále boli problémy okolo elektriky - štartér, alternátor, káble... a smrad od benzínu - robili sme všetko možné, nepomáhalo to. Ale ceny za opravu a výmenu náhr. dielov - skoro zadarmo. Kúpil som Pajero 2.8 TDi dlhé. SUPER auto podľa mňa, malo to Superselect, jazdilo to so štvorkolkou aj na pevnom podklade vďaka medzinápravovému difu, stihol som ho vyskúšať iba počas 8 mesiacov, potom prišla pani zprava a nevidela križovatku. Výsledok je priložený. Bola tam so mnou aj žena a malý syn, hasiči vraveli, že nám Pajero zachránilo životy. Teraz mám tú Fronteru a čuduj sa svete, sa mi lúbi velice... Po cestách je to také priateľskejšie oproti Pajeru a v teréne sa nestratí. Bol som s tým aj v Maďarsku na ceste, po ktorej traktory zvážali drevo - voda, blato - a miestny poľovník povedal, že "auto, ktoré tu prejde, už je dobré auto".(Samozrejme, že to povedal po maďarsky :-) Má to priraditeľný predok bez medzidifu a samosvor vzadu. Sú na tom BF Goodrich A/T, je to zdvihnuté o 6 cm a je to fajn, si myslím. Ale Pajero bolo predsa len taký ten drsňák... terénne auto pre poľovníka - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

admin, 5.1.2013 o 17:19

ludvikxxx čo si myslel tým, že je ľahký a úzky, a že to je v určitom teréne nevýhoda? Prečo? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

ludvikxxx, 5.1.2013 o 15:05

Zatiaľ mám skúsenosti len so samuraiom. Je to šikovný tereňák pre poľovníka, ľahký do mäkkého, úzky do hustého.V lese sa otočím takmer všade.Pohodlný max pre 4 osoby ale ideálny pre dvoch - ak chcete aj niečo naložiť, vriec vojde dosť ale aj dreva niečo. Keby som mal naviják tak si u nás trúfnem všade(pár krát ma už museli prísť ťahať z hlbšej koľaje).Pomohli by aj terenné pneu také T3 ale to možno neskôr. Spotrebou sa vždy vojdem do 10 litrov pri jazde 50% na 50% cesta/terén.To že je ľahký a úzky je v určitom teréne aj nevýhoda. Ja som s ním nad mieru spokojný keďže viac si dovoliť nemôžem a keby aj asi by mi bolo ľúto poobýjať a doškriabať(čo je u mňa bežné, ubočná cesta alebo hustý porast) nejakú peknú novú Toyotu alebo Jeep-a. terénne auto pre poľovníka - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

bulldog5, 4.1.2013 o 20:59

Pred Pajerom som mal Nivu. Tá mala dva zápory 1. spotreba a 2. nepohodlná, ináč to bolo super autíčko do terénu, aj keď je pravda, že nejaký ťažký terén nejazdím. Teraz mám Pajero 2.5 TD intercooler a to sa mi tiež veľmi páči, najmä z toho dôvodu, že odpadli tie dva zápory Lady Niva. Negatívum som zatiaľ nenašiel. Je to super vozenie, ešte keby som na to mal trošku lepšie gumy, bolo by to fajn. Mám na to Cooper Discovery 235/75-15, čiže klasika. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

zobrazené 41-59 z 59 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie