Zakúpený materiál : PVC rúra ø 60,PVC koleno ø60/45˚,ventilačný profil 110x50,prechod na ventilačný profil 110x50/ø110,mriežka ventilácie 110x50,PVC redukcia ø110/60,lepidlo na PVC, laminátovacia súprava, skrutky M6, podložky a samozaisťovacie matice, výplet medeného kábla 1 mm/1,5 m, karosársky vlákno tmel, karosársky finiš tmel, farba základná šedá, farba vonkajšia čierna matná, brúsne papiere 60-80-200-800,technický benzín, acetón. Cena materiálu 81,37€.
Vyrežeme uhol spoja medzi profilom 110x50 a rúrou ø 60 tak aby rúra jemne (asi 1 mm po oboch stranách) zapadla do vnútra profilu. Uhol spoja si naznačíme podľa umiestnenia šnorchla na karosérii a 1.stĺpika.Rúru vlepíme tak aby zapadla do profilu. Spoj prelepíme páskou a lepidlo necháme bezpečne a dostatočne dlho zatvrdnúť. NEZABUDNÚŤ že všetky rezané časti treba zarovnať a vždy musíme dbať aby boli hladké teda ich treba očistiť nožom tzv. odihliť a prebehnúť šmirglom lebo tade práve bude pretekať vzduch a bude ho veľa tak aby sa nezdržiaval na svojej ceste J.
Spoj spevníme laminátom a necháme zatvrdnúť aspoň hodinu. NEZABUDNÚŤ !!! že každý spoj a plochu pred lepením, laminátovaním, tmelením je nutné preblúsiť (ja som použil vždy šmirgel 80) a tiež odmastniť technickým benzínom.
Rúru ø60 teplovzdušnou pištoľou vytvarujeme podľa 1. Stĺpika. Tu treba dvoch ľudí lebo jeden musí držať air-box (profil 110x50) na mieste kde bude na konci prác umiestnený šnorchel a druhý musí tvarovať rúru. A tu treba dbať na to aby sa rúra neprehrievala veľmi lebo sa potom deformuje. Skrátime rúru na požadovanú dĺžku a nezabúdame na koniec nasucho nasadiť koleno ø60/45˚,aby sme vedeli kde a ako bude umiestnená kobra.
Air-box skrátime na požadovanú dľžku tj. asi o 5 cm viac ako bude umiestnený výfuk šnorchla a v žiadnom prípade ešte netvarujeme predok air-boxu len ho necháme otvorený!!!
Na air-box naznačíme presné umiestnenie výfuku šnorchla. Obkreslíme rúru ø 60 a pridáme k obvodu asi 2 mm na viac. Flexou hviezdicovo vyrežeme otvor a všetky vzniknuté „lúče“ skrátime tak aby nám z nich ostalo asi 5 mm. Rúru nahrejeme teplovzdušnou pištoľou a vložíme do nej kúsok ďalšej rúry čím sa nám zväčší teda rozšíri priemer rúry cca o 4 mm. Po vychladnutí rúry odrežeme zväčšenú časť tak aby nám ostal jej rozšírený začiatok asi tak 3 mm a celú ju skrátime na asi 6 cm. Teplovzduškou jemne prehrejeme vyrezaný otvor v air-boxe a lúče prehneme smerom von. Zas necháme vychladnúť. Zas nahrejeme otvor aj lúče a rýchlo do nej vložíme z vnútra výfuk tak aby nám sadol len po jeho rozšírený okraj ktorý ostane vnútri (ale čím menej bude vnútri prečnievať tým lepšie).Na vzniknutý spoj nanesieme lepidlo a zlepíme rúru k air-boxu. Po zaschnutí lepidla spoj vyplníme ešte živicou z laminovacej súpravy. Po dostatočnom zaschnutí živice (asi 1 hodina) ešte raz a trošku viac nahrejeme len lúče tak aby sa skoro tavili a popritláčame ich nožom poriadne k výfuku čím sa posilní spoj výfuk_air-box.
Air-boxu dáme tvar aký v konečnom dôsledku bude mať. Lepené časti zas prelepíme páskou a necháme zaschnúť lepidlo.
Miesta kam chceme umiestniť 8 kusov skrutiek si označíme na air-boxe aj rúre. POZOR na rúre si označíme miesto umiestnenia skrutky podľa toho kde sa nám v stĺpiku končí výstuha a asi tak 2 cm nad ňou. A v blatníku zistíme presne tiež kde má výstuhu aby sme ju netrafili skrutkou. Označené miesta po jednom veľmi trpezlivo a presne nahrejeme teplovzduškou a do každého hneď vtlačíme skrutku tak aby splívala pod povrchom v takej priehlbinke. Skrutky jednu po druhej odmastníme v tech. benzíne namočíme do živice a vložíme do priehlbiniek . Priehlbinky vyplníme živicou až po ich okraj a skrutky zaistíme páskou. Necháme poriadne zatvrdnúť (aspoň cez noc).
Prechod na ventilačný profil ošmirglujeme a prilepíme k redukcii.
Neskôr zrežeme do šikma jeho prednú časť a vlepíme do otvoru mriežku ventilácie.
Neskôr pretmelíme karosárskym vlákno tmelom a vybrúsime.
Všetky skrutky pospájame odizolovaným medeným 1 mm káblom. Je to preto že vlastným prúdením vzduchu sa vytvára statická energia ktorá ukladá prach na stenách šnorchla ktorý sa môže potom odlupovať a celé kusy poletia oproti vzduchovému filtru. Vlastným naskrutkovaním šnorchla sa potom uzemní o karosériu.(fabricky vyrobené šnorchle sú z antistatických materiálov).
Z karosárskym vlákno tmelom po odmastnení a prebrúsení pretmelíme celý šnorchel aj všetky jeho vylaminované spoje aj medený káblik až na miesta kde sa bude pripájať kobra a výfuk (tie oblepíme páskou). Skrutky pre istotu oblepíme páskou tiež aby sa nezababrali závity. Vlákno po zaschnutí (asi 1 hodina) môžeme prebrúsiť . Po očistení a odmastnení vlákno nanesieme ešte raz. Vlastným brúsením už tvoríme design šnorchla. Koleno ø60/45˚ prilepíme k miestu hore na šnorchli kam pôjde kobra a celý spoj pretmelíme vláknom. Vlákno brúsime 60-kou šmirglom no už dbáme na precíznosť lebo presne tak už bude vyzerať koncová robota.
Po dostatočnom očistení a odmastnení vybrúseného vlákna nanášame karosársky finiš tmel a ten brúsime najprv 200 a neskôr vodnou 800 šmirglom. Ak je to potrebné finiš nanesieme po očistení odmastnení radšej ešte raz určite sa tým vyrovná povrch a celé to bude vyzerať ozaj dobre. Samozrejme zas po odmastnení môžeme naniesť plnič ktorý sa prebrúsi vodnou 800 zase odmasníme očistíme a máme pripravené na striekanie šedej základnej farby a neskôr k dvom vrstvám čiernej matnej.
Užívaním portálu Tereňák.sk užívateľ prehlasuje, že sa oboznámil s autorskými právami, podmienkami používania a všeobecnými pravidlami tohto portálu, plne rozumie ich obsahu, súhlasí s nimi, bude sa nimi riadiť a na znak súhlasu s ich obsahom sa zaväzuje ich dodržiavať pri užívaní portálu www.terenak.sk a využívaní jeho služieb.
Admin nezodpovedá za obsah pridaný návštevníkmi Tereňák.sk
Admin si vyhradzuje právo vymazať akýkoľvek obsah pridaný návštevníkmi portálu ak tak uzná za vhodné.