dnes je sobota,  27. november 2021,  meniny má Milan

Suzuki Samurai - malý "veľký" pomocník - článok

pridané: 3.1.2013 14:52
Suzuki Samurai - malý

Suzuki Samurai

 
Popis 

Na šírku meria iba 1395 mm, disponuje benzínovými motormi s objemom od 0,8 do 1,3 l Pôvodne sa vyrábal v Japonsku, neskôr sa výroba presunula aj do Španielska a do Indie. V Indii niesol voz názov Maruti Gipsy. Vozne sú označované ako SJ, staršie modely potom LJ. 
 

História-Vývoj
 
Vývoj, ľahkého vozidla Suzuki 4x4 začína v roku 1968. Prvé vozidlo bolo predané v roku 1970 a bolo iba troj miestne, Aby výrobca vyhovel limitom triednych vonkajších rozmerov rezerva musela byť umiestnená za predným sedadlom spolujazdca. Jednalo sa o jednoduché vozidlo s lanami na dverách a listovými pružinami. Bolo to ľahké a malé vozidlo 4x4 (vážilo 600kg a dlhé bolo 1930mm). Oddelené šasi dovolilo použitie ľahkých plechových dielov. Najprv bol LJ poháňaný novým a malým vzduchom chladeným dvojtaktným dvojvalcom, o obsahu 360cc. LJ10 dosiahol úspechu na domácom trhu, ale v Suzuki vedeli že v iných krajinách japonskej mini-auto uspeje len so silnejším motorem.Proto do Austrálie bol vyvezený už LJ50 s trojvalcovým motorom s objemom 550cc, vodou chladeným, tento motor bol o mnoho lepší. Rezervné koleso sa presťahovalo na vonkajšie zadnú časť auta a na zadných sedačkách bolo miesto pre dvoch pasažierov .Obe verzie boli dostupné v Austrálii kde LJ50 čoskoro získal povesť ako vozítko pre zábavu s ktorým sa dostanete kamkoľvek.
 
Vývoj išiel prudko hore a dopyt po vozidlách 4x4 bola čím ďalej väčšia, takže vyšiel posledný model LJ a niesol označenie LJ80. Zmeny boli minimálne vozidlo malo o niečo vědší rejd bolo zaoblené a celkovo bol štýlovejší design.Víko motora bolo zabezpečené dvoma pružinovými svorkami čo mal LJS.Víko bolo mierne zdvihnuté aby urobilo priestor pre najväčšiu zmenu - nový motor.Toto bol už štvoro válec.Voda chladila 800cc štvortaktný jednotky produkujúce 41bhp. LJ80 sa predával v Austrálii, kde bol v predaji od roku 1978, ale to bol len začiatok. LJ80 bol najprv vyvezený do Holandska v roku 1978 nasledoval aj zvyšok Európy to vytvoril nový trh pre rekreačné vozidla.4x4.

V roku 1982 Suzuki pokračovala a užívala si rozvíjajúceho úspechu na domácom trhu. Exportom SJ410 spoločnosť vnikla na ďalšie trhy.Toto   auto je známe aj pod názvami ako SJ30, Sierra, a Jimny. Technické označenie je SJ 410 štvorka znamená 4wd a 10 znamená obsah 1,0 L. Auto malo úplne nový dizajn nezvyčajný pre vozidlo 4x4. bolo v modernom štýle ale zachovalo podobu svojmu predchodcovi. Listové zavesenie Per, bolo vylepšené plynovými tlmičmi, väčšími nájazdovými uhlami a polomerom otáčania. Pod novú karosériu so sklápacím oknom bol celý nový vnútrajšok a nový štvorvalcový motor s objemom 1000cc. Pevný rebrinový rám v spojení so silnejším motorom dokázali v teréne takmer nemožné ..
 
V roku 1984, SJ série prijala prvý a hlavný aktualizáciu. Nový celohliníkový motor 1324cc 64hp Od začiatku výroby v roce1983, je dopyt po väčšej verzii SJ410 a 413.Proto sa pretiahne rázvor a celková dĺžka a dlhý samurai bol na svete Dostupný ako 4 alebo 6 miestny, konvertibilné so zdvihnutou strechou hardtop. Tri rôzne karosárske modely a zlepšenie, a veľmi unikátny 4 dvere hardtop,. .,. Ďalšou zmenou boli vpredu Kotúčová brzdy, zadné bubnové brzdy, Predná maska ​​bola zmenená zo zvislej žalúziové na plastovú. . Japonsko malo z Británii džentlmenskú dohodu ktorá limitovala vývoz japonských áut iba 11%. Popularita SJ preto nútila suzuki na zámorské výrobe. Španielska spoločnosť Rover Santana SA chcel doplniť výrobu, tak Suzuki prevzala 20% (neskôr zväčšila na 32%) podielov na Santana. Dnes vlastní cez 60%. Pobočnom výrobné závody boli v Španielsku a Indii k obrovskej Hamamatsu továrni v Japonsku. Popularita SJ je tak veľká že sa v Španielskej Santana vyrába dodnes.
 

Výhody : malé ,lahké, priechodné 

 
Nevýhody : pomer: slabý motor-vysoká spotreba 
počet zobrazení: 3 899
počet hlasov: 0
kategória: Recenzie, testy