dnes je streda,  27. október 2021,  meniny má Sabína

Mitsubishi Pajero vývoj - článok

pridané: 3.1.2013 17:22
Mitsubishi Pajero vývoj

Mitsubishi Pajero


pajero

Výrobca Mitsubishi Motors

Ďalšie mená Mitsubishi Montero

Mitsubishi Shogun

Roky produkcie 1982 - dodnes

Karoséria 3 alebo 5

Trieda off-road

Mitsubishi Pajero je automobil vyrábaný od roku 1982 firmou Mitsubishi Motors. Patrí medzi najzdatnejších auta v teréne, pretože Mitsubishi ho posiela na každý ročník rallye Paríž - Dakar a získava tým veľmi veľa skúseností, ktoré potom uplatňuje pri výrobe novej generácie. Medzitým už je tu 4. generácie a získaných 12. víťazstvo v tejto rallye.

 
1.generácia pajera

1. generácia dnes už svetovo presláveného Mitsubishi Pajero bola prvýkrát predstavená na autosalóne Tokio Motor Show v októbri 1981 a začala sa predávať v máji 1982. Konštruktéri sa vrátili k 50. rokov staré myšlienke pohonu 4x4, ktorý bol použitý pri automobile Mitsubishi PX 33. Zároveň sa Pajero stalo tiež prvým terénnym automobilom s turbodieselom a verzia 5-dv. mohla prepraviť až 7 osôb, takže sa z tohto auta čoskoro stal svetový boom. Medzi rokmi 1989 - 1990 sa predalo cez 300 000 kusov Pajera.


2.generácia pajera
 
Mitsubishi Pajero 1. generácie začalo postupne strácať na atraktivite a navyše, bolo objavené veľa nových poznatkov, takže konštruktéri skonštruovali v roku 1991 2. generáciu úspešného modelu Pajero. Nové a mohutnejšie auto bolo dostupné v štyroch variantoch karosérie: Metal Top, Canvas Top Convertible, Semi High Roof Wagon a High Roof Wagon. Prebehlo tu tiež zlepšenie systému 4x4, bol tu použitý systém Super Select 4WD (SS4) a systém ABS, ktorý bol prvýkrát použitý u auta s náhonom 4x4. Systém SS4 bol revolučný v tom, že vodič mal na výber zo 4 možností pohonu.

 
3.generacia pajera

3. generácia sa objavila na Japonskom trhu už v roku 1999, ale na ostatné trhy sa dostala až v roku 2000 alebo 2001. Nové Pajero bolo úplne prerobené. Malo samonosnou (aj keď integrovaným rámom riadne vystuženou) karosériu, nižšiu svetlú výšku a nezávisle zavesené všetky kolesá, čo podstatne zlepšovalo jazdu po ceste. To bolo bohužiaľ trochu na škodu, pretože vlastnosti v teréne sa o niečo zhoršili. Preto tiež zostalo v ponuke Pajero 2 generácie pod meno Pajero Classic.

 
4.generácia pajera
 
4. generácia Pajera je na trhu od roku 2006 a zostáva aj cez veľké pokroky v technike verné svojmu pôvodnému dizajnu. Vylepšené konštrukcia a technológia prinášajú nielen zlepšené ovládanie, zníženú hladinu hluku a vyššiu bezpečnosť, ale tiež posilňujú výkon vozidla Pajero a zdokonaľujú pohodlie. Zosilnená samonosná karoséria vozidla Mitsubishi Pajero so zabudovaným rámom poskytuje vysoko pevnú konštrukciu s deformačnými zónami okolo motora a absorbuje energiu nárazu, aby bola zaistená čo najvyššia bezpečnosť cestujúcich. Pre prípad zrážky je Mitsubishi Pajero vybavené nielen dvojstupňovými prednými airbagmi, ale tiež bočnými airbagmi a okennými airbagmi pre najvyššiu ochranu vodiča aj spolujazdcov. Mitsubishi Pajero je vybavené kompletnou súpravou aktívnych bezpečnostných prvkov, vrátane stabilizačného a trakčného systému M-ASTC, protiblokovacieho brzdového systému ABS a systému EBD. Pohon 4WD Super Select II umožňuje preradiť z pohonu dvoch kolies na pohon štyroch kolies pri rýchlostiach až 100 km / h Pre jazdu v náročnom teréne je možné vybrať režim s redukovaným prevodom, ktorý takmer zdvojnásobuje účinnosť brzdenia motora pri akomkoľvek prevodovom stupni, čo dáva vozidlu Mitsubishi Pajero dostatočne pomalý pohon na zvládnutie veľmi prudkých svahov, hlbokého snehu alebo blata. K dispozícii je aj uzávierka zadného diferenciálu. Je vybavené špičkovým audiosystémom s výkonom 860 wattov špeciálne navrhnutým pre toto vozidlo spoločnosťou Rockford Corporation. Interiér je obklopený 12 reproduktormi.
počet zobrazení: 3 152
počet hlasov: 2